ويبقى انا وانت والحب يا قمر

15 أكتوبر 2009



بكيت وبكى القمر
وتقاسمنا ليل السهر
بحزن شديد ودموع كالمطر
تذكرنا احلام تكاد تكون خطر
وايام للطفولة والصغر
كنا قلوب
وشاءت الاقدار ان تنفطر
ومرت الايام
وصرنا كذكرى او نسخ من الصور
والحب يجري في قلوبنا
والامل يكاد يتطاير
ونحن نقف ثابتون
دون اى اهتمام او حتى نظر
كأننا قلوب كالحجر
بعدما كنا كأوراق الشجر يا قمر
انتهى الحديث .. وزال المطر
ويبقى انا وانت والحب يا قمر

35 جزاهم الله خيرا علقوا:

راجية الرحمه يقول...

اول تعليق
اخيرا وليس خرا
الكلمات فى منتهى الروعه وكمان نهايته حلوه اوى اوى
وبمناسبه القمر بلاش تيجى عنده كتير لانى مستوليه عليه
بجد انا بعشق حاجه اسمها قمر فى كل اشكاله
و دمتى مبدعه
واخيرا
احبك فى الله

memo يقول...

بجد كلام جميل واحساس اجمل وده مش غريب عنك يا ندى


شاعر الاحزان

سلمى يقول...

السلام عليكم
كلامك جميل جدا يا ندى ونهايته رائعه
ومستمعيش كلام راجيه واستولى عليه براحتك
الصراحه كلماتك هادئه
دمتى مبدعه
فى انتظار زيارتك

أحمد الصعيدي يقول...

فكرة رائعة

ووحوار متناسق

دام قلمك

Qatarat Nada يقول...

راجية الرحمة
يا ماما انا ماضية معاه عقد من زمااااان
وبالنسبة لاول تعليق مبروك اخيراا
ههههههههههههههههه
ربنا يخليكي يااارب ليا
كلنا بنعشقه يا حبيبتي
مش انتى لواحدك يعني ( وش بيطلع لسانه )
احبك الذي احببتني فيه ومن اجله
وانا كمان بحبك اووى

Qatarat Nada يقول...

memo
ربنا يخليك يا شاعر يااااااارب
منورنى دايما
شكرا لمرورك

Qatarat Nada يقول...

سلمى
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
انتى اجمل يا حبيبتي
ههههههههههههههههههه
من غير ما تقولي القمر دة بتاعى انا
وكمان النجوم السودا
هو انا بكتب لمين
اهه اديني كتبت للقمر زى ما كتبت للنجوم السودا زمان
يعني مالكوش مكان خااالص
هههههههههههههههههههه
ربنا يخليكي ياارب
حزورك طبعا يا سلام
انتى تؤمرى يا قمر
منورة

Qatarat Nada يقول...

احمد الصعيدي
ربنا يخليك يااااارب
اسعدنى مرورك جداا لانه جه في وقته
انا مش عارفة ارد في مدونة حضرتك مش عارفة ليه
بيقولى انا من اعضاء المدونة حاجة زى كدة
عموما انا عجبني اوووى القيصر واللقاء الاخير وما عرفتش ارد
بس ححاول مرة تانية
منور المدونة
وشكرا جداااا لمتابعة حضرتك

لاسع افندى يقول...

مرور الزمن
يفعل فينا العجايب
يجمع اغراب
ويفرق حبايب
ولايسلم منه صغير
ولا يسلم منه شايب



تحيه لاسعه

Qatarat Nada يقول...

لاسع افندي
الله الله الله ع الكلام
ايه التعليق دة
جااااااااااااااااامد جدااا بجد
تسلم ايديك ياااااااااااااااااااااارب
حلوووووو اووووى
تسلم ايديك
منورنى جداااا ونورك زاد بالتعليق دة
شكراااا لمرورك جدااا

well يقول...

انا والقمر ...يجمعنا الحب
القمر فى السماء ....::.ولكن اين انا .
تحياتى ..

mohamed ghalia يقول...

ده مود حزن ده ولا مجرد خاطرة
بس بجد كلمات بسيطة وتحفة
ربنا يسعدك دايما

أحمد بسام يقول...

جميلة جدا و احساس رائع
جزيت خيرا

ذكرى رحيل قلم يقول...

السلام عليكم
كلمات رائعة لاحساس رقيق

دمتي جميلة

ليس فقيرا من يحب يقول...

السلام عليكم

ازيك ياروح قلبى

وحشانى يا قمرايه بجد

كلماتك بسيطه وجميله تسلم ايديكى

والعنوان كمان جميل

سمسم/سما يقول...

السلام عليكم
جميـــــــــــــلة اوي
احساس عال
وكلمات حلوة وتناسقة
تسلم ايدك

طهر فؤادك يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ,,
ماشاء الله موضوع جميل وادعوك لموضوعى الجديد لان رأيك يهمنى اكيددددددد

النسر المهاجر يقول...

الكلمات جميلة ورائعة ومهما وصفت فلن نستطيع أن نعطيها حقها
شكراعلى هذا الشعر الرائع

جيمى يقول...

فى تقدم ....مستمر
واتمنى ان يستمر
لانه قلم رائع...ويكفى انه نابض
يكتب بالاحساس
كم تؤثر فى تلكـ الاقلام ..
لذا احب كتابتها

اتمنى لكـِ المزيد من التقدم

عبد من عباد الله يقول...

هههههههههه ده ايه الكلام

انتوا بتجيبوا الكلام ده منين ، لا حقيق جميل

وياما القمر على الباب ياما ارد الباب ؟؟؟

اشوفك على خير انتي و القمر ان شاء الله

طهر فؤادك يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ,,

فيينك فية مواضيع كتيرة فاتتك يارب تعجبك ان شاء الله لما تشفيها

Qatarat Nada يقول...

Well ..
منور والله المدونة بكلامك الجميل دة اخى الكريم
شكرا جدااا لمرورك
والحمد لله ان الموضوع عجبك
نورت

Qatarat Nada يقول...

محمد غالية ..
والله ممكن حضرتك تقول من دة على دة
بس انا اصلا بطبيعتي بحب الحزن جدااا
بس مش كاّبة يعني :)
سعيدة جدا انه عجبك
منور المدونة دايما
واسفة لانقطاع متابعتي ليك بس المذاكرة والله

Qatarat Nada يقول...

احمد بسام ..
مرورك اجمي اخى الكريم
منور المدونة
شكر المرورك

Qatarat Nada يقول...

ذكرى رحيل قلم ..
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ربنا يخليكي يااارب
الحمد لله انه عجبك
نورتى المدونة يا قمر
شرفتيني والله

Qatarat Nada يقول...

ليس فقيرا من يحب ..
والله والله والله والله والله والله وحشانى اوووووى بجد
نفسي اتعرف عليكي والله جدااا يا قمر
قريب ان شاء الله ( ما انا حجيبك حجيبك :))) )

الحمد لله انها عجبتك
دة اهم حاجة
وكل الناس معجبة بالعنوان
مع انى ضربته كدة فجأة مافكرتش فيه
بس الحمد لله انه عجبكم
نورتى يا قلبي

Qatarat Nada يقول...

سمسم/سما ..
وعليكي السلام ورحمة الله وبركاته
ربنا يخليكي يااارب
تسلمي لي يا حبيبتي
سعيدة جدااا لمرورك
نورتى

Qatarat Nada يقول...

طهر فؤادك ..
ربنا يخليك ياارب
معلش مقصرة مع حضرتك والله
بس صدقني مشغولة جدااا والله الدروس والمذاكرة
ومبسوطة جداا بتواصلك معايا
وحتابعك من جديد ان شاء الله
شكرا لمرورك نورت

Qatarat Nada يقول...

المهاجر ..
ربنا يخليييك ياااااااارب
الحمد لله انها عجبتك
منور المدونة
دايما

Qatarat Nada يقول...

جيمي ..
اول لما قريت الرد دة والله اتصدمت وقعدت اقول جيمي بتاعنا بتاع النجع ولا واحد تانى ومسمي نفسه جيمي ولا ايه ؟؟
والله ما مصدقة خااالص
مرورك دة شرف كبير جداااا ليا يا جيمي والله
والحمد لله انها عجبتك
اتبسطت جداا والله
منورنى يا جيمي
وان شاء الله متابعااك رغم ان المدونة كانت متخفية
بس الحمدلله
كل شيء اتشكف وبان :)
نورت

Qatarat Nada يقول...

عبد من عباد الله
شكرا جدا لمرورك
واتمنى انها تكون عجبتك بجد

Qatarat Nada يقول...

طهر فؤادك ..
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
والله والله مشغولة جدااا يا اخى
الامتحانات بتاعت الشهور وغير انى اصلا مش بقعد ع الجهاز ومشااكل كتتتييييير
بس وعد اتابعك ان شاء الله
انا دختل مرة في الخباثة كدة :) وقريت موضوع الحجاب
وعجبني جدددااا بس ماكانش عندى وقت ارد والله وكان عندى مشكلة في البروفايل بتاعى
والحمد لله اتصلحت
بس بجد كان موضوع حلو اووى
تسلم ايديك ياارب
ودايما ان شاء الله في ميزان حسناتك

mohamed ghalia يقول...

ايه يابنتى كل الغياب ده
انتى فيييييييييييييييييييين؟
نددددددددددددددددددددددددى

Qatarat Nada يقول...

انا موجودة اهه والله
بس المدرسة بعيد عنك
ثانوية عامة
او اولى لسة مش عامة يعني
بس تمام موجودة والله
وسعيدة جدا جدا بسؤالك والله
واسفة للانقطاع عن متابعتك
نورت

mohamed ghalia يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.