اليك عمور ..

13 نوفمبر 2009


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اهداء الى اخى في الله عمور
ربنا يعلم كويس اووووى قد ايه بجد حزينة جدااا بس اللي حصل لحضرتك
وما اعتقدش انها اول مرة تحصل معاك
واعتقد انك كمان قدها وقدود اووووووووى
سيبك منهم وكفاية انك فخور بنفسك وصدقني بينتظرك مستقبل باهر ما شاء الله
كان نفسي تضامنى معاك ما يباقش بمجرد كلام وبس
لا بفعل وفعل كبير كمان وياريت والله بايدي حاجة اقدمها لحضرتك
لكن مافيش في ايدي غير الدعاء
ربنا يعينك يارب ويوفقك ويجعل كل دة في ميزان حسناتك ويصبرك يااارب
امين
اتعودنا على كدة يا عمور
احنا من صغرنا واحنا متعودين على ظلم وقهر وحاجات تانية كتير بدون توضيح
استفدنا ايه ؟ ما استفدناش حااجة خالص
بس كفاية عليك انك عندك ناس كتير بيحترموك وبيقدروك وعارفين كويس اوى مين هو عمور
وكفاية كمان انك راضي ومقتنع باللى بتعمله ايا كانت وجهات نظر الاخرين
علشان كدة بعلن تضامنى معاك وانى جنبك بسلاح قوي جدااا وهو الدعاء
قسما بالله لن انساك من صالح دعائي
اكرر قسمي بالله انى لن انساك بصالح دعائي
وربنا يصبرك ويعينك ياارب

لكل اللى عايز يعرف القصة واللى مش عايز يعرف برده
دى مش قصة واحد بس دى قصة بلد بأكملها
اللى حصل مع اخونا ممكن يحصل معايا ومعاك
ودة يدل على استهزاء الحكومة بالرأي الشخصي والحرية
وان الحرية مش موجودة غير مع الكبار بس
يعني وفروا الحرية للكبار فقط !!
يعني حتى الحرية بقت بتمن دلوقتي
قولولنا نعمل ايه ؟؟
حسبي الله ونعم الوكيل
لمعرفة القصة كاملة رجاء ادخلوا الى الرابط التالي ..
لسة عايش
وخليك زى ما انت يا عمور
خليك ( لسة عايش ! )

13 جزاهم الله خيرا علقوا:

أحمد الصعيدي يقول...

أضم صوتي لصوتك رغم أن تلك المدونة لم يسبق لي أن صادفتها ولكن من الان سأتابعها بعد العود ان شاء الله

اللهم كنت له معينا فإنه يبحث عن حق وأنت الحق سبحانك

بارك الله فيكي

غير معرف يقول...

جزاكم الله خيرا علي تضامنكم مع اخونا
ربنا يكرمك يافتدم
ونحن مع أخونا عمرو سلامة

ليس فقيرا من يحب يقول...

السلام عليكم

ازيك يا جنه وازى اخبارك

يارب تكونى بخير

انا اول مرة اعرف الحكايه دى ومش فاهمه

ليه يعنى الحجر على الحريات ده

ربنا موجود

ربنا يكرمك يارب

عمرو سلامة يقول...

تأثرت كثيرا بما كتبتيه وبكلماتك الرقيقه التى أعلنت تضامنك معى .. لا اعرف ماذا أقول لكى غير كلمة اقولها للكثير فى بعض الاحيان شكرا جزيلا لتضامنك معى .. ولكنى اضيف لكى منى جزيل الشكر والتقدير والاحترام على هذه الكلمات الخارجه من قلوب سيادتكم معلنة عبر أثير مدونتكم تضامنكم معى ..
انا ممتن لسيادتكم بهذا التضامن ..
ويارب انصرنا على الظالم وان كانت كلماتى ذات تأثير قسما بالله قسما بالله قسما بالله ساستمر حتى لو وصل الامر لاعتقالى ..
وربنا يوفقنى ..
قطرات الندى (جنة الله ) شكرا لكى على دعاءك .. شكرا لكى على تضامنك .. شكرا لكى على كل شئ فعلتيه من اجل الحق ورفع الظلم عن المظلوم .. شكرا لكى

Mahmoud Ahmed يقول...

صعب جدا ان الواحد يترفد من جامعه بسبب مدونه
شــــــئ صعب جدا جدا
ان كان هو ده السبب فعلا زي ما هو قايل

أحمد بسام يقول...

ايه ده مش ممكن الظلم و الكبت ده أحزنتينى و جزيت خيرا على دعمك لأخونا عمرو

Qatarat Nada يقول...

احمد الصعيدي ..
شكرا لتضامنك معانا
وربنا يجعله في ميزان حسناتك ياارب
شكرا لمرورك

Qatarat Nada يقول...

دكتور لذيذ ..
جزانا واياكم يا دكتور
امين ياااااررب
ربنا يجعله في ميزان حسناتك
شكرا لمرورك جداااا
نورت

Qatarat Nada يقول...

ليس فقيرا من يحب ..
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
الحمد لله يا قمر ازيك انتى
تسلمي على سؤالك يا جميلة
فعلا غريبة حتى الحرية بقت لها ضريبة
يا سبحان الله
ربنا يخليكي يا قمر
نورتى المدونة

Qatarat Nada يقول...

عمرو سلامة ..
شكر ايه يا عمور ؟؟
على ايه
دة قليل جدااااا عليك والله
وصدقني انا بعتبر حضرتك من ضمن الناس اللى بعتبرهم قدوة ليا واللى بحاول بقدر الامكان انى اكون زيهم
ربنا يعينك يا عمور
وصدقني قليييييييييييييل جدااا عليك والله
اخى قسما بالله حزنت جدا على اللى حصلك
وماكانش قدامى انى اعلن تضامنى معاك باي طريقة غير كدة
دة قليل عليك يا عمور والله
دة حضرتك يعنيوقفت جنبي بمواقف كبيرة وما اقدرش انساها ليك ابدا طول حياتي
وربنا يعلم ان حضرتك ليك معزة في قلبي وانك عندى ما تقلش عن اخ ليا لم تلده امى وانا اعتز بده وافتخر بيه جدااا
ربنا يبارك فيك يا عمور امين يارب

Qatarat Nada يقول...

المدونة الاسلامية سبايدر مان ..
فعلا صعب جداااا
فعلا هو دة السبب
وحضرتك ممكن تعرف تفاصيل اكتر لو دخلت على مدونته
نورت المدونة

Qatarat Nada يقول...

احمد بسام ..
ربنا يكرمك يا اخى
وفعلا شيء محزن جدااا
ربنا يعينه
شكرا لمرورك
نورت

mohamed ghalia يقول...

يانهار الوان كل ده حصل وانا فى غيبوبة
اروح اشوف عمرو بجد انا مقصر معاه جداااااااااااااااااااااا
دا انا كنت لسه بلومه من شوية انه مش بسأل عليا
بجد دا انا الى المفروض اعتذره دلوقتى انى انا الى مكنتش بسأل عليه